søndag 28. august 2011

Sitting, waiting, wishing



Nå er det bare èn uke igjen til York-eventyret begynner! Føler jeg bare går og venter og venter, og tida virker som den går veldig sakte. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! Så blir utfordringen å pakke de sparsomme 20 kiloene jeg får ta med meg på flyet, og skrive ut det som trengs av papirer og billetter, og så bærer det av gårde!

Driver å leser i 1. Samuelsbok for tida, har ikke fått de helt store åpenbaringene enda, men en ting Gud har vist meg er at når Han gir oss en oppgave, vil han utruste oss til å klare den så lenge vi holder oss nær til Han! Når folket i Israel ville ha en konge mot Guds vilje, lot Han dem få viljen sin og valgte ut en mann, Saul, til å bli konge. Og det var ikke sånn at Gud sa: nå er du konge, resten får du klare sjøl! Nei, Gud utruster han i ånden, gir han profetisk gave og veileder han! Nå veit kanskje de fleste hvordan det etterhvert går med Saul; han blir maktsyk og beveger seg gradvis lenger og lenger bort fra Gud, og begynner å handle i mot hans vilje. Men i utgangspunktet var han utrustet til oppgaven, og hadde han fortsatt å holde seg nær til Gud, og ære Ham og ikke seg selv, hadde han kanskje holdt ut lenger. Vi som mennesker trenger å ha daglig kontakt med Gud, og la han få sitte i førersetet, så går alt så utrolig mye bedre! (1.Samuelsbok kap. 1-15) Det er noe jeg også har lært gjennom å male! De gangene jeg setter meg ned og planlegger hva jeg skal gjøre, så blir det som regel ikke mer enn middels bra, men når jeg ber Gud om å styre penselen, og vise meg underveis, så blir alt tusen ganger bedre! Han har rett og slett så mye mer peiling enn meg, og det får jeg lov til å ligge å flyte på!  Det handler ikke om hva jeg får til eller ikke får til, men hva Gud kan få til, om jeg lar han slippe til!;) Vi kan få lov til å slappe av og la gud gjør greiene sine;)

Og økonomisk sett, så ser det ut til at det ordner seg! Gud har virkelig kontroll, og jeg føler meg nå hundre prosent sikker på at Han vil legge ting til rette så alt går opp! Halleluja!
Åååå, jeg gleder meg sååå! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar